Vilkår og betingelser
E-handelsbetingelser for Oranga
Oranga
C/O Tarm Hallen
Skovvej 25
6880 Tarm
Tlf: +45 4231 9506
Mail: klinikken@oranga.dk
CVR: 41165669
Generelt
Oranga sælger fysiske varer på webshoppen, der er placeret på webadressen oranga.dk.
E-handelsbetingelserne er gældende mellem den enkelte bruger og Oranga.
Disse E-handelsbetingelser og vilkår for brug gælder for aftaler mellem Oranga og én fysisk person (herefter “Brugeren”) vedrørende fysiske varer.
Kun personer, der er 18 år eller ældre og bor i Danmark, kan indgå en aftale med Oranga vedrørende fysiske varer.
Disse betingelser udgør samlet den aftale, der er gældende mellem Brugeren og Oranga.
For at kunne afgive en bestilling og få leveret fysiske varer skal Brugeren læse og acceptere handelsbetingelserne. Accept sker i forbindelse med bestilling.
Fysiske varer
Ved køb af fysiske varer, vil Brugeren modtage en bekræftelsesmail med oplysninger om bestillingen.
Oranga sælger også gavekort, der kun kan bruges på Orangas fysiske adresse. Det betyder, at gavekortet som regel skal udskrives, når brugeren har fået adgang til at downloade et gavekort.
Priser
Alle beløb for fysiske varer på webshoppen er inklusiv moms.
Gavekort er dog momsfritaget.
Webshoppen bruger følgende valutaer til prissætning:
Danske Kroner (DKK)
Bemærk at Oranga på hjemmesiden har en side, der hedder priser. Denne side indeholder priser for behandlinger, der ikke kan købes på webshoppen.
Af den grund er disse priser for behandlinger ikke omfattet af webshoppens e-handelsbetingelser.
Betaling
Oranga modtager online betalinger med Visa, Mastercard og Mobile Pay Online.
Betaling vil først blive trukket på Brugerens konto, når den fysiske vare afsendes eller den virtuelle vare i form af gavekort er oprettet; med mindre andet er aftalt eller fremgår af Brugerens ordre.
Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er debitkort, vil betalingen blive reserveret på Brugerens konto i overensstemmelse med vilkårene for Brugerens kort, indtil Oranga trækker eller afviser betalingen.
Oranga benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol, hvilket betyder, at Brugerens data er sikre og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Orangas egen hjemmeside oranga.dk bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Reservation af beløb
Ved anvendelse af betalingskort, debitkort såvel som kreditkort, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil, Oranga har behandlet og afsendt Brugerens varer, der fremgår af ordren. Når varerne er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af varen/ydelsen.
Autorisering på debitkort
Ved debitkort vil Brugeren kunne se, at pengene er reserveret på Brugerens konto, og at Brugerens rådighedsbeløb her vil stå som værende mindre. Annullerer Brugeren eller Oranga efterfølgende Brugerens ordre, så kan Oranga ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun Brugerens bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.
Levering
Levering af fysiske varer
Leveringstiden for Brugerens ordre på fysiske varer er 2-5 dage.
Leveringsområde: Oranga leverer kun varer indenfor Danmark.
Forsendelsesprisen vil ved afsendelse være fast og fremgå på webshoppen inden godkendelse af bestillingen.
Brugeren vil fra fragtfirmaet modtage et track and trace nr., så Brugeren kan følge sin pakke fra Orangas lager og hjem til Brugeren.
Levering af gavekort
Leveringstiden for gavekort er få minutter, da Brugeren via bekræftelsesmailen modtager et link, der fører Brugeren til adgang til den købte vare.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på fysiske varer købt på hjemmesiden, med mindre andet er aftalt eller fremgår af Brugerens ordre.
Fortrydelsesrettens 14 dages periode starter den dag, hvor varen er leveret til Brugeren.
Eventuelle returneringsomkostninger afholdes af Brugeren.
Ønske om fortrydelse skal meddeles Oranga senest 14 efter leveringen og være Oranga i hænde senest 14 dage efter, at Oranga er informeret om Brugerens brug af fortrydelsesretten.
Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail til klinikken@oranga.dk, hvortil standardfortrydelsesformularen bedes være udfyldt og medsendt som vedhæftet fil.
(Nederst på hjemmesiden er der et link til en standardfortrydelsesformular.)
Varens stand ved returnering
Brugeren hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder, at Brugeren må prøve varen på samme måde, som hvis Brugeren handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at Brugeren ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Oranga at vurdere varens stand.
Hvad angår fortrydelsesretten for køb af olier, så må en olie ikke være åbnet, hvis fortrydelseretten skal gøres gældende. Dette skyldes, at en olie, der har været åbnet, kan være tilført urenheder, der gør olien ubrugelig.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret på varer i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Reklamation vedrørende fejl og mangler skal meddeles til Oranga i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses maksimalt to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af varen.
Oranga dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved returnering kontaktes:
Oranga
C/O Tarm Hallen
Skovvej 25
6880 Tarm
Tlf: +45 4231 9506
Mail: klinikken@oranga.dk
Reklamationer modtages ikke, hvis disse er sendt på efterkrav.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning: https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Klagemuligheder
Ved klage skal Orangas e-mailadresse angives: klinikken@oranga.dk samt hjemmesiden, du har købt varen på.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Webadressen til Klageportalen er følgende:
https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External
Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive Orangsa e-mailadresse: klinikken@oranga.dk
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Nederst på hjemmesiden er der et link til en fortrydelsesformular.
Kunde- & Persondatapolitik
Oranga videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, og de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Oranga, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mailadresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Oranga og opbevares i henhold til Regnskabsloven i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via Orangas hjemmeside, sikres det, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Samtykke sker ved accept af e-handelsbetingelser i forbindelse med et køb.
Direktøren og ansatte for Oranga har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i Oranga er: Tina Dyrdorf Præst
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Oranga har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du i henhold til Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til klinikken@oranga.dk
Cookies
På https://oranga.dk/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet og dermed gøre brugeroplevelsen så nem som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.
Log-statistik
Vi bruger en simpel log-statistik på https://oranga.dk/, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et simpelt statistisk billede af aktiviteten på hjemmesiden.
Logstatistikken anvendes sjældent og i så fald kun med det formål, at optimere Orangas hjemmeside.